Voorleesweek 2023

Op 18 november start de voorleesweek met als thema ‘Word jij mijn voorleesbuddy?’. Onze school zag een unieke kans om hier aan deel te nemen. De klassen met oudere kinderen werden gekoppeld aan de klassen met jongere kinderen. Zij zullen een momentje samen zoeken om aan elkaar een verhaal voor te lezen of te vertellen. Niets is zo fijn dan voorlezen aan groot en klein.

Toneeltje: Buddy en zijn grote zus houden erg veel van voorlezen, maar ook van verstoppertje spelen. Zat Buddy misschien verstopt in de grote kist? Grote zus vond er wel een heel speciaal boek met een klein doosje erbij. Het boek en toverdoosje bleek van een echte tovenaar te zijn… Enkele kleine kinderen mochten de toverdoos eens uitproberen. Ze toverden een hele reeks oudere leerjaren uit de doos. Zo werden de duo’s één voor één tevoorschijn getoverd in het boek en op het prikbord.